Na sledi turizma, ki je Kotlejevo SWOT analizo nadgadil z avtorskimi umskimi
miselnimi orodji
Bilo nam je fino, v četrtek, 6. februarja zvečer, ko smo v novem delu legendarne gostilne Čad,
zajadrali v novo sezono okroglih miz. Tokrat v modro rumeni barvi Relax-a, ki je iz nekdanjega
majhnega koroškega podjetja za turizem pognal v višave največjega slovenskega organizatorja počitnic in ki ga zaljša največji diamant turistične krone – zavezanost in odgovornost do turista. Stranko, potnika, človeka, ki jim zaupa svoj najbolj občutljiv in dragoceni čas – počitnice, dopust, čas odklopa, nabiranja energije, na nek način zdravljenja od stresa vsakdana.
In videli smo, da se mag. Alojz Gostenčnik, danes na čelu multinacionalnega podjetja kot
namestnik predsednice upravnega odbora skupine Relax d.d., tega zelo dobro zaveda. Relax je njegova kreacija! Svojo delovno pot je začel povsem drugje in se je potem, ko je iskal nove iskre delovnega izziva, odločil za turizem. Leta 1990 je skupaj z ženo ustanovil družbo Relax,
registrirano za turizem in izobraževanje. Diplomi iz psihologije je dodal magisterij iz
Ekonomsko-poslovne fakultete Maribor; z naslovom »Oblikovanje modela komuniciranja v
poslovnih enotah Relax« in skozi tri desetletja ustvaril Relax d.d., katerega delnice danes kotirajo na borzi.

Na mizi je bilo vino in narezek z odličnim kruhom, s čimer nas je pogostil naš tokratni gost.
Razdeljene so bile informacije o razvojni poti Relax-a, navedeni razlogi za uspešen razvoj, ter -
celo nekaj knjig z naslovom Direktni marketing – načrtna direktna prodaja, izpod peresa
Gostenčnika in mag. Karmen Kosec, leta 2003 imenovane za direktorico družbe Relax turizem, kasneje predsednico upravnega odbora delniške družbe Relax turizem in današnjo predsednico štiričlanskega upravnega odbora skupine Relax d.d..
Z lani izdano knjigo “Direktni marketing” sta avtorja na osnovi primerov iz poslovnega sistema
Relax predstavila svoje videnje razmejitve marketinga na direktni in transakcijski, definirala
načrtno direktno prodajo, opredelila kompetence proaktivnega prodajalca/svetovalca, opisala
zahtevana umska miselna orodja, predstavila rezultate raziskave: »Vpliv urejenosti organizacij,
mest nakupa in prodajalcev na razlike v uspešnosti med prodajalci« ter predstavila »Intelektualno orodje za proaktivne prodajalce/svetovalce«, ki naj bi vsaj za 2x povečalo uspešnost sodobnega proaktivnega prodajalca/svetovalca v primerjavi s klasičnim reaktivnim prodajalcem.

Leta 1991 so uvedli program izobraževanja in usposabljanja voznikov vseh kategorij (avtošola) in kasneje program ekonomske propagande z osrednjim pisnim medijem »Profit pri vas doma«. Leta 1994 je bila zaključena investicija v program proizvodnje domačega piva (mini pivovarna), leta 1996 pa tudi v splavarjenje po reki Dravi. Pivovarna in splavarjenje sta dala pomemben prispevek k oblikovanju koroške turistične ponudbe, svojo dokončno podobo pa je ta program, vključno s programom ekonomske propagande, dobil leta 1998 v nekdanji sestrski družbi RX1 in kasneje v družbi Prorelax.
Z veseljem smo poslušali pripoved o uspešni “gazeli” in vsak zase razmišljali o počitnicah doma in v tujini, potovanjih in HIT destinacijah, ki so vse njihove lastne. Zaradi Lojzeta Gostenčnika so ti produkti izklesani do potankosti in pisani človeku na dušo!
Comments