top of page
  • Writer's pictureDragomir Kompan

Okrogla miza 14.4. 2022

Updated: Feb 12, 2023


Zapis o okrogli mizi maja 2022
.pdf
Download PDF • 113KB

ZAPIS srečanja z okrogle mize z dne 14.4.2022, ki je bila v kavarni »KAVA-ČAJ« - SLAMIČ, Kersnikova ulica 1, Ljubljana ob 19:00 uri.

Na okrogli mizi Prehrana za starejše skupine prebivalcev nam je izr. prof. dr. Nada Rotovnik Kozjek, dr. med., specialistka anesteziologije, perioperativne intenzivne medicine in terapije bolečine iz Onkološkega inštituta predstavila, kako na kakovost življenja posameznika vplivajo uravnotežena in zdrava prehrana ter gibalna aktivnost.


Uvodoma je strnjeno predstavila mednarodno študijo PANGeA, katere vodilna avtorica je bila


V preambuli te publikacije je zapisala:

»Prehrana in telesna dejavnost sta temelja uspešnega staranja. Znanje o vzroki in posledice podhranjenosti, presejalne in diagnostične metode ter specifičnih potrebe po hranilnih snoveh pri starejših odraslih so glavna stvar za ustrezen potek staranja prebivalstva.«


Na začetku je povedala, da sta krhkost in propadanje mišic sestavni del staranja in temu se ne more nihče izogniti, lahko pa ta proces upočasnimo. Kot je poudarila, sta neuravnotežena in nezdrava prehrana ter vse večja gibalna neaktivnost v današnji družbi vzvod številnih težav in zapletov, ki se običajno odražajo v vse slabšem zdravstvenem stanju, slabi učinkovitosti, vedno večji odvisnosti in splošnem upadu kakovosti življenja posameznika.


Mišice, ki predstavljajo preko 40 % naše telesne mase, nam ne omogočajo samo, da se gibamo, da smo funkcionalno sposobni ali da se ukvarjamo s športom itd. Kot velika beljakovinska struktura so tudi presnovna banka za organizem.


Prikazala je nekaj dejstev, kako pomembna je pri starejših uravnotežena in zdrava prehrana ter gibanje za ohranjanje mišične mase. S starostjo namreč mišično maso izgubljamo. Če nismo telesno aktivni, se ta proces še bolj stopnjuje in ko smo v primeru bolezni prisiljeni biti manj aktivni, po bolezni težje nadomestimo izgubljeno mišično maso kot mladi.


Pri starostnikih, ki imajo že tako ali tako manj mišic, bolezni in poškodbe še pospešijo propadanje mišic. Pri dobri zalogi mišic zdravljenje poteka bolje, bolnik bolezen ali poškodbo tudi lažje prenaša. Pri slabi zalogi mišične mase pa lahko bolezen starejšega bolnika dotolče.

Starostniki moramo torej skrbeti za uravnoteženo in pestro prehrano ter ustrezno gibanje vsak dan, da v čim večji meri ohranjamo mišično maso.

Ne priporoča raznih diet in shujševalnih kur, kajti meni, da pri hujšanju oslabijo tudi nekateri notranji organi, predvsem pa izgubljamo mišično maso. Glede raznih prehranskih dodatkov je mnenja, da so to dobri samo za proizvajalce in prodajalce, ki jim na tak način po nepotrebnem polnimo žepe. Ob ustrezni uravnoteženi prehrani telo dobi vsa potrebna hranila.

Nanizala je številne podatke in primere, kako pomembna sta ustrezna (uravnotežena) prehrana in gibanje. Pri pojavu bolezni imajo bolniki, ki imajo ustrezno količino mišične mase, boljši izhod pri zdravljenju. Meni, da je bolje, da smo malo bolj okrogli, kot pa zelo suhi.

Pozorno smo poslušali njeno predavanje in po koncu predavanj so udeleženci postavili veliko vprašanj. Kar obstopili smo jo in ji postavljali vprašanja, ki jim ni bilo konca, gospa prof. dr. Nada Kozjek Rotovnik pa je odgovarjala nanje z veliko zavzetostjo in žarom v zadovoljstvo vseh prisotnih. Mogoče se bomo tisti, ki smo jo poslušali, lažje spoprijemali s starostjo.

10 views

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page